Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik geslaagd op vwo als ik op mijn eindexamen een 5 haal voor Nederlands en Engels maar wel gemiddeld voor alle CE cijfers een 5,5 heb?

Ik zou dan gemiddeld voor mijn CE een 5,5 of hoger hebben en voor mijn eindlijst zou ik voor elk vak voldoende staan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Technisch ben je dan geslaagd maar of het een geslaagd idee is om op een 5 voor NL en EN te mikken... lijkt mij niet! In de praktijk wordt dat vaker minder dan de beoogde 5 (dan hoger...!)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook technisch ben je gezakt, freekfluweel, je mag nl. in de kernvakken maar één vijf hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dan ben je niet geslaagd. Op havo en vwo geldt de kernvakkenregeling, die zegt dat je voor Nederlands, Engels en wiskunde maar één vijf mag hebben. Het maakt dan niet uit wat je gemiddelde is, je bent met twee vijven voor NL en Engels gezakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Excuus,ik bedenk me nu dat bovengenoemde regel voor de eindcijfers geldt. Als jij met je vraag het CE-cijfer bedoelt, dan ben je inderdaad wel geslaagd.

Toegevoegd na 17 minuten:
Mits je aan de andere eisen voldoet uiteraard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding