Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel keer moet je iets lezen achter elkaar voor je het kan onthouden?

Toegevoegd na 42 minuten:
Is het als je een tekst leest en je leeft die 3 keer achter elkaar dat je het dan sneller kan onthouden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat verschilt per persoon, en ligt er aan hoe lang en moeilijk de tekst is.
En er is ook een verschil tussen globaal onthouden waar het over ging en de tekst letterlijk onthouden.
LeonardN
8 jaar geleden
"Is het als je een tekst leest en je leeft die 3 keer achter elkaar dat je het dan sneller kan onthouden?" Dat is een hele bijzondere vraag. Als je iets meerdere keren leest duurt het altijd langer als je het dan pas kan onthouden. Wat je wellicht probeert te vragen:
Als ik iets meerdere keren lees, kan ik er dan meer van onthouden, of kan ik het beter onthouden? Het antwoord daarop is JA. Hoe vaker je stof doorneemt hoe groter de kans dat meer ervan blijft hangen.
Amadea
8 jaar geleden
Het gaat er om dat je die stof begríjpend leest, pas dan kun je het gaan onthouden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Iets 3 x lezen is altijd goed om iets van het korte termijn geheugen in het permanente geheugen vast te zetten. Nog beter werkt het als je alles 3 hardop voorleest...tegen jezelf of een denkbeeldig iemand. Iets lezen is vaak vluchtig,, maar het verwoorden is toch iets duidelijker...ook voor jezelf.
Als ik echt iets wil onthouden dan zeg ik het 3 x hardop tegen mezelf en ik zal het nooit vergeten ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing