Als je in de 3e zit op het middelbaar, moet je dan voldoende staan voor de vakken die volgend jaar niet in je pakket zitten?

Ik zit nu in havo 3, wat betekent dat ik volgend jaar een profiel moet kiezen. Nu is mijn vraag, moet ik voldoende staan voor vakken die volgend jaar niet in mijn profiel zitten? Want ik weet namelijk niet of het me ooit gaat lukken om goed te staan voor de exacte vakken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit verschilt per school helaas, maar op de meeste scholen is het zo dat je onvoldoende mag staan tot een bepaald nivaeu.

Ja ook voor de vakken die je komend jaar niet hebt door de keuze van je vakkenpakket moet je voldoende staan. Bij mij was dat minstens een 5,5 gemiddeld op elk vak en volgens mij 1x een 4 maar dan moest je wel compensatie punten hebben van bijvoorbeeld een vak waar je gemiddeld een 8 op staat. (Ik deed vmbo-tl, het kan per niveau verschillend zijn) Vraag voor de zekerheid je mentor, die kan het je vast beter uitleggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100