Is het mogelijk om vanaf mavo -ook bekend als tl of tg- jaar drie, naar havo 4 te gaan als het heel goed gaat?

Ik ben vorig jaar vanaf havo 2 naar mavo 3 gegaan, helaas en wil graag terug omdat ik mavo te makkelijk vindt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, de stap van mavo 3 naar havo 4 is veel te groot. De 'gebruikelijke' route is dat je mavo afmaakt en na je examen naar havo 4 overstapt. Je verliest dus wel een jaar. Je zou wel kunnen overleggen of je van mavo 3 naar havo 3 kunt, het zal afhangen van het doorstroomreglement van je school of ze dat toestaan. Neem dus contact op met je mentor of decaan om zeker te weten wat kan.