Hoelang duurt het van mbo 2 naar hbo maar je blijft in de zelfde richting?

Ik zit op mbo 2 en wil graag naar hbo op de zelfde richting elektrotechniek.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Normaal gesproken duurt het MBO 4 jaar, en kan je daarna doorstromen naar HBO.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een diploma MBO 2 op zak, kun je toch niet naar het HBO?
Je mbo2 diploma haal je normaal gesproken in ongeveer 2 jaar. Met je mbo 2 diploma ben je toelaatbaar tot mbo 4. Een mbo4 opleiding duurt vaak 3 of 4 jaar, maar mogelijk kun je die versneld doen. Vervolgens kun je naar het hbo.
Waarschijnlijk zal de school je aanraden eerst mbo 3 te doen en dan mbo 4. Afhankelijk van je prestaties kan dat een betere keus zijn.
In beide gevallen zul je ongeveer 5 jaar over het mbo doen voordat je naar het hbo kunt.