Kan ik de uren die ik gebruik voor het maken van een stage verslag en stage onderzoek/opdracht mee tellen als stage uren?

Ik loop momenteel voor de opleiding MBO niveau 4 Facilitair leidinggevende (laatste jaar 3/3) stage in Engeland. Ik moet 640 stage uren maken om de stage te voltooien. Nu vroeg ik mij af. Ik ben voor mijn stage opdracht bezig met een onderzoek. Kan ik de uren die ik maak voor dit onderzoek en voor het maken van het verslag mee tellen in de 640 uur?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.9K
Erna55
7 jaar geleden
Nee. Het maken van een stageverslag valt onder "huiswerk maken" . De uren die je op je stageplek moet werken, moet je ook op je stageplek doorbrengen.
jc54
7 jaar geleden
Als het onderzoek met verslag een stageopdracht is, lijkt het mij wel mee te tellen. Maar om het zeker te weten zou je het met je stagebegeleider kunnen overleggen.
ronron1212
7 jaar geleden
Stage verslag schrijver is geen stage lopen dus dat valt daar niet onder.
tinus1969
7 jaar geleden
Lees het schoolreglement/stagereglement/programma van toetsen en afsluiting. Daar horen dat soort dingen in te staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb zelf even verder gezocht en ik vond een leeraar die het volgende zij: " bij stage lopen hoort bijvoorbeeld ook het maken van stageverslagen en dergelijke"
Ook heb ik het aan mijn stage begleider gevraagd. Ik wacht nog op een reactive van haar. Bron: https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/onderwijs/vraag/322509/stage-lopen-mbo-opleiding-uur
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het verschil is of je dat thuis doet of onder werktijd. De uren die je er thuis aan besteed zijn sowieso geen stage tijd. Het is slimmer om elke dag tijdens de stage aaan het einde van de dag even op te schrijven wat je hebt gedaan, eventueel vergezeld van foto's (als je een beroep hebt waarin je fysiek iets maakt) en een reflectie.

Antwoorden (1)

Nee, uren voor het verslag tellen officieel niet mee als stagetijd. Hiermee bedoel ik de uren die je thuis aan het verslag werkt,

Als het goed is heeft jouw opleiding ook een stagewijzer of richtlijnen document. Hierin zouden tips en richtlijnen moeten staan.

Met de stageplaats spreek je een aantal uur af en dit is de stagetijd. Vanuit je opleiding is er een verplichting voor een x-aantal uren stage.

In sommige gevallen zal je stagebegeleider het goed vinden als je de verslaglegging aan het einde van de dag even bijwerkt. Door aan het einde van elke dag even op te schrijven wat je hebt gedaan en tijdens het werk foto's te maken en die bij te voegen, scheelt dat heel veel tijd ná de stage om het verslag te maken. Zo'n dagelijkse verslaglegging kost je maximaal 15 minuten.