Krijg je vrijstelling van school na behalen examens, maar studievertraging door stage?

Mijn vriendin loopt het risico om studievertaging op te lopen doordat haar stage niet voldoende is. Haar examens heeft ze allemaal voldoende gehaald (centraal examen maar ook alle mondelinge examens etc.) Is het dan zo dat deze behaalde examens geldig blijven en dat zij dus alleen haar stage moet verlengen en dus niet meer naar school hoeft?

Het gaat om een opleiding MBO niveau 4. Ik hoor het graag als mijn vraag niet duidelijk is, maar nog liever dat ze inderdaad alleen nog stage hoeft te lopen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

In dit geval is verlening of overdoen van stage op zijn plaats. Het theoretische deel is gehaald, maar de praktijk niet.

Wel is het gezamenlijk afsluiten van jaar mogelijk iets wat in het water kan vallen.
Dus misschien feit dat niet meer naar school hoeft gegaan worden symbolische en feestelijk afgesloten kan worden. En dat de diploma op een later moment op gestuurd wordt.

Het is een lastige situatie, waarbij ik jammer genoeg ervaring heb.