Is het mogelijk om van school te veranderen voor een half jaar in Belgie?

Is het mogelijk om van school te veranderen van kerstmis tot eind juni en volgend jaar zou ik terug naar mijn school willen gaan waar ik nu zit, dit omdat ik veel discussie heb met leerkrachten over hun manier van punten geven, ik heb het over de secundaire onderwijs dus de middelbare scholen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Sinds wanneer is onenigheid hierover een reden om van school te willen veranderen? Dat is vluchtgedrag. Bij een andere school zijn het ook de leraren die de punten bepalen.
Je zult het nog zwaar krijgen 'later' als je wilt weglopen voor een situatie die niet naar jouw wens wordt opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een leerkracht die teveel naar detail kijkt waardoor ik voor 5/10 als een slaaf moet werken + die leerkracht geeft mij 2 vakken
Erna55
9 jaar geleden
De woorden die je gebruikt... Als slaaf werken... Kom op zeg! Ik neem aan dat je niet de schoenen hoeft te poetsen of de ramen zemen. Het gaat wel over huiswerk! Waar je geen trek in hebt. Voor welke vakken heb je deze docent, en welk soort huiswerk wil je niet doen ?
Ik ben het eens met computoon die je wijst op vluchtgedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij weet van niks als de hele klas + personen die vorig jaar van hem les hebben gegeven hetzelfde zeggen dan is er toch iets mis
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gekregen*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed nieuws, die leerkracht waarover ik het heb gaat weg na kerstmis! ik ben van hem eindelijk af!!

Antwoorden (1)

Je kan je kind van school laten veranderen:
Na elk schooljaar
Op elk moment van het schooljaar
Maar doe het alleen in uitzonderlijke gevallen, zoals wanneer je ver van de huidige school gaat wonen. Vaak van school veranderen is niet zo goed voor de slaagkansen van leerlingen.
Als je niet alleen van school wil veranderen, maar ook van studierichting of onderwijsvorm (aso, bso, tso, kso), dan zijn er beperkingen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga hetzelfde richting blijven volgen, is dit mogelijk om voor een half jaar te veranderen en dan terug naar mijn huidige school
fremar
9 jaar geleden
Van school veranderen is geen probleem maar of uw huidige school en uw toekomstige school daar mee opgezet zijn is een ander probleem,ook of je huidige school je dan nog zal terug willen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben ze recht om mij niet terug te nemen? Ik bedoel ik ben geen probleem kind.
fremar
9 jaar geleden
Maar blijkbaar ben je momenteel niet tevreden met hun werkwijze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb het specifiek over 1 leerkracht die mij 2 vakken geeft 1 ervan is een hoofdvak en de andere een 1uursvakje, ik vind zijn manier van punten geven niet goed, ik buis altijd op zijn vakken omdat hij gewoon te streng verbeterd dat is mijn mening, hij kijkt te veel naar detail wat ik zeer vervelend vind en ik wil niet mijn jaar over doen door hem
fremar
9 jaar geleden
Al eens met de directie van school over aan gesproken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alsof er iets zou gaan veranderen als in dat ga doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed nieuws, die leerkracht waarover ik het heb gaat weg na kerstmis! ik ben van hem eindelijk af!!