Kan ik naar mijn examen naar mavo?

Ik zit nu op 4kb mijn cijfers gaan goed ik mag niveau vier doen alleen ik wil niet naar de mbo maar naar havo maar ik moet eerst wel mavo gedaan hebben dus is de vraag kan ik na mij vmbo kb diploma naar mavo ?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dankjewel

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na 4kb kun je waarschijnlijk wel doorstromen naar 4mavo. Als je daarna 4 mavo hebt gedaan kun je doorstromen naar 4 havo. Als je dan je havo hebt afgemaakt moet je nog eens doorgaan met een hbo studie :)!

Normaliter ga je na de lagere school direct naar de mavo. Dus ik denk dat dat ook kan na 4kb.

hallo mohammed!, na je Kader,Basis diploma kan je Gemengd theoretisch doen op basis van je gedrag je inzet en je cijfers uiteraard. ik raad je niet aan om havo te doen want de stap van kader, basis naar havo is nou eenmaal enorm groot. (en als je dan eenmaal klaar bent met je school ben je intussen al 19/20 jaar) ik raad je wel aan om een ROC opleiding te doen op niveau 4 en misschien zijn er daarna nog doorstroom mogelijk heden naar het Hbo.

Over het algemeen laten scholen je na kader (ik begrijp niet wat kb is, het is of kader of basis) niet naar mavo gaan omdat je zo snel mogelijk een startkwalificatie moet halen (minimaal MBO2 of havo). Na kader heeft mavo over het algemeen ook weinig zin omdat je met kader en goede cijfers ook kan worden aangenomen op een MBO4 opleiding, net als mavo. Zoek een goede MBO4 opleiding en sla zo de mavo over. Daarna kun je zelfs naar HBO en dan hoef je niet nog 3 jaar mavo/havo te doen met vakken die je minder interesseren maar ben je meteen bezig met een beroep met vakken die WEL leuk zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100