Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de laatste mogelijkheid per studiejaar, om je aan te melden?

Wat is de wijdst geaccepteerde late-aanmeldingsdatum voor bijvoorbeeld het MBO, als je dus rond augustus weer meteen in wilt stromen?

De vraag is bij mij ontstaan omdat het nergens helder is, en diverse scholen/opleiders hier een andere definitie van hebben, ik heb er zelfs een gekend die tot de laatste week vóór instroming nieuw opleidingsjaar nog in liet schrijven. Nu vooral de vraag voor de bekende opleiders (ROC, en MBO ed.) wie weet dit ongeveer, als ik me bijvoorbeeld nu in Juli nog aanmeld voor MBO, hoeveel kans heb ik dat deze nog in behandeling wordt genomen door de aanmeldingsafdeling en dat ik dit jaar nog in kan stromen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit verschilt per school.

Destijds op mijn HBO waren wij 3 weken bezig en kregen we opeens 4 nieuwe leerlingen in de klas.

Een school kan de eigen regels hiervoor bepalen. Ik geloof wel dat je bij een late aanmelding beter een brief kan sturen met een aanmelding incl. goede uitleg waarom jij je laat aanmeldt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing