Hoe hoog is de ouderbijdrage voor een havo leerling?

De school waarop ons kind zit is erg drammerig over de ouderbijdrage, die wij niet meer betalen kunnen. Ze eisen dat we het contant komen betalen, maar daarnaast vinden we het bedrag ook erg hoog. Wat is de gemiddelde ouderbijdrage voor een kind op de havo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ouderbijdrage is niet verplicht om te betalen. Veel scholen zetten dit er niet bij, maar als je niet wil, of kunt betalen, dan hoeft dit niet.
http://www.leerplicht.net/antwoord-op-uw-vragen/moet-ik-de-ouderbijdrage-betalen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kinderen zitten in Havo2 en Havo4 en betaal €55 per kind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wow, bij ons is het het dubbele :( En ik zeg zonder overdrijven, de school doet nooit extra uitstapjes, zelfs geen museumbezoek. Vorig jaar ook niet. Een schoolreis (359,-) film (een keer per jaar 15,-) moeten we nog apart betalen. Zo ook kluisjes en dergelijke dingen. Ze willen 98,-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die 55 is echt niet veel, veel basisscholen rekenen meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn de basiskosten. Schoolreisjes,uitjes ed komen daar nog overheen. En dat bedrag verschilt per schooljaar.Voor kluisjes wordt bij ons eenmalig een borg van €10 gevraagd. Doet je kind de sport-accent klas dan is de ouderbijdrage €155
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Glimlachje: ze moeten uitsplitsen, dus aangeven wat je voor wat betaalt en dan kun je nog bepalen of je iets wel of niet betaalt maar als je sommige dingen laat zitten benadeel je wel je kind.

Het beste antwoord

Standaard kosten (administratie, pasje, kluisje, etc.) is vaak tussen de 20 en 80 euro, afhankelijk wat er van betaald moet worden.
Excursies maken het duurder. 1 dag kost al snel meer dan 50 euro, een werkweek kost je vaak 200 tot 800 euro.

Vaak kun je aangeven wat je wel en wat je niet wilt betalen.