Hoe moet je je kleden op een diploma uitreiking?

Over 3 dagen moet ik naar mijn diploma uitreiking. Ik weer nou niet zeker hoe ik me moet kleden. All stars of hakken? Casuel of chique? Is deze top goed of toch niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (5)

Chique maar feestelijk. Een leuk jurkje met hakken en je haar goed doen is al genoeg. Het gaat tenslotte om je diploma en dat is zeker een (formeel) feestje waard.
10 jaar geleden
Formeel-feestelijk, dus voor heren een pantalon, overhemd en een jasje. Eventueel een das. Voor vrouwen een cocktailjurkje. Dat is wel een beetje wat normaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de diploma uitreiking casual, wat jij lekker vindt zitten. Meestal is het op dit soort gelegenheden druk, uitbundig, veel elkaar feliciteren en knuffelen. Dus maak het jezelf niet te moeilijk met chique kleding, waarmee je helemaal ik de kreukels thuis komt. De chique kleding bewaar je voor het galabal.
10 jaar geleden
De top op de foto lijkt me zeker geschikt. Het is wel leuk om je feestelijk te kleden voor een feestelijke gebeurtenis, vind ik.
Mijn dochter krijgt over een paar dagen haar diploma en heeft een heel leuk jurkje gekocht. Haar klasgenoten zijn ook al bezig met een feestelijke outfit, maar zoiets is niet verplicht natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik 73 jaar ben vorige week vrijdag naar de diploma uitreiking van de kleinzoon van mijn vriendin geweest. Negenentachtig toch wel nerveuze leerlingen stonden aan de Hoflaankerk (Rotterdam) te wachten om te worden binnengelaten. Dat ging dus niet door. Eerst moesten alle genodigden ouders, broers, zussen, familie vrienden en kennissen plaatsnemen. Toen mochten de kandidaten de kerk betreden onder het geluid van Der Einzug der Gladiatoren. En daar kwamen zij. Keurig gekleed in fraaie japonnen, mooie schoentjes, pumps of hoge hak(jes)ken, de haren netjes verzorg, mooie oorbellen en kettingenj. De jongens over het algemeen onwennig maar fraai in het pak. Dat sommigen daar gympen onder droegen is des dezer tijd. Ik zou zeggen, de vraag beroerd je niet voor niets, kleed je aan zo mooi en lief mogelijk.Er kijken misschien honderden mensen naar je. Uiteindelijk heb je niet voor niets jarenlang geblokt voor het behaalde resultaat. Van harte gefeliciteerd. Vier je feestje!!