Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 18 jaar en ik sta ingeschreven voor een opleiding die volgend jaar begint, ben ik dan nu leerplichtig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Of je nu nog naar school moet of je ook de opleiding niet hoeft te beginnen of bedoel je iets anders? Als je 18 bent ben je in ieder geval niet meer leerplichtig al willen ze wel dat je dan een startkwalificatie hebt (mbo 2 of havo of hoger)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee, je kunt je kosteloos uitschrijven (tenminste bij het summa, privescholen weet ik niet of het kosteloos is). Let er wel op dat als je volgend jaar pas begint aan je studie je geen studiefinamciering meer krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de vraag geheel anders maar zo kan het ook al had de vraagsteller dan een heel stuk duidelijker kunnen zijn.
Nee, leerplicht geldt vanaf je 5e tot aan je 16e. Studeren is dus vrije keuze en je kunt er mee stoppen wanneer je wilt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leerplicht/vraag-en-antwoord/wat-is-de-leerplicht.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing