Blijf je recht hebben op een basisbeurs als je in december 2013 stopt met je studie en in september 2014 begint met een nieuwe studie?

Stel je begint in september 2013 met een studie en stopt met deze studie in december. Blijf je dan 'in het systeem' van de basisbeurs en kun je in september 2014 gewoon volgens deze regeling (de basisbeurs) met een nieuwe studie beginnen, of kom je dan terecht in het sociaal leenstelsel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je in september 2014 met een nieuwe studie begint(bachelor/master) dan val je onder het 'sociaal' leenstelsel.
Dus als je dan met een studie begint krijg je geen basisbeurs. Als je in september 2013 begint met een opleiding, en daarmee stopt, word het beginnen in september 2014 gezien als een nieuwe studie, ook als het 'dezelfde' opleiding oid is.