mijn zoon zit nu in 3 vmbo-tl. Moet hij volgend jaar verplicht wiskunde examen doen of kan hij het profiel economie kiezen zonder wiskunde met duits?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wiskunde is niet een verplicht examenvak voor de sector economie. U hebt gelijk: met economie en Duits (en Nederlands en Engels) heeft hij al de sector economie. Daarnaast nog een paar andere vakken om een compleet pakket te krijgen, maar wiskunde hoeft daar NIET bij :-)

Nee bij het profiel economie hoort absoluut wiskunde. Immers kan economie niet bestaan zonder wiskunde en zou het dus onlogisch en 'dom' zijn om zonder wiskunde economie te gaan volgen. (als profiel). Dus helaas is wiskunde verplicht. Wel mag je dan kiezen tussen welk type wiskunde. En Duits staat in principe buiten en heeft niets met het vak economie zelf te maken. Dus dat lijkt me ook geen verplichting en dat kan die dus laten vallen. Alhoewel het soms handig kan zijn om een aardig woordje Duits te spreken als hij de handel in wilt gaan. Succes! Toegevoegd na 2 minuten: MIJN EXCUUS! Wiskunde is NIET verplicht voor vmbo-t bij het profiel economie. Maar toch raad ik het niet aan om het te laten vallen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100