Wat te doen tegen een jongen die vaak spiekt in mijn schrift terwijl ik aantekeningen maak??

Een jongen die vaak naast mij zit in de klas spiekt vaak in mijn schrift terwijl ik aantekeningen maak van het verhaal van de docent. Hij corrigeert mij dan wanneer ik iets op mijn eigen manier opschrijf. Hij zegt dan dat hetgeen wat ik opschrijft niet goed is of niet duidelijk genoeg is. Soms vraagt hij mij tijdens de uitleg wat ik bedoel met de dingen die ik opschrijf. Ik vind dat mijn aantekeningen van een les privé zijn, ik mag zelf bepalen wat en hoe ik dingen opschrijft en formuleer.
Hoe kan ik hem laten merken dat ik het niet fijn vindt dat hij mijn aantekeningen corrigeert?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon negeren en veder schrijven op de manier zoals jij het doe en zeg dat hij zelf eens aantekeningen moet maken als hij het zo goed weet of misschien kan je vragen om een andere plek in de klas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt dit duidelijk maken door dit tegen hem te zeggen. Als hij toch door gaat, kijk dan of je ergens anders kan zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Ytje, ergens anders gaan zitten staat gelijk aan vluchten. Voor zulke intimidatie moet je niet vluchten maar 'aanvallen".
Je zou het gewoon kunnen zeggen: "Bemoei je met je eigen schrift en kijk naar de docent. Wat ik opschrijf is jouw zaak niet, al zou ik liefdesbrieven zitten schijven."

Wees assertief. Hij heeft er ook niets mee te maken. Dat is puur bemoeizucht en ondermijning van jouw zekerheid. Zeg het luid en duidelijk zodat het voor eens en altijd goed doordringt.
11 jaar geleden
Een ander schrift er voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef hem een schrift en pen en zeg.
Zo, nu kun je je eigen aantekeningen maken zoals jij het wilt. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is de vraagniet hoe je het stopt, maar waarom hij het doet. Blijkbaar vind hij jou de moeite waard... misschien is het niet spieken, maar een onbeholpen poging om je behulpzaam te zijn....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja. Dan nog. Vraagsteller vind het niet fijn en wil dat het stopt.