Is het mogelijk om van stage te veranderen?

Ik loop nu een aantal weken stage bij een bedrijf waar ik het niet naar mijn zin heb, ik vind het werk niet leuk, de collega's ook niet. Ze lopen je gewoon voorbij alsof je er niet bent en een goede morgen is ook al teveel gevraagd. Zo kan ik een hele waslijst opnoemen maar het punt is dus dat ik het niet naar me zin heb en ik hier dus ook weg wil. Mijn stagebegeleider op school heeft gezegd dat dit niet zomaar kan. Is dat ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Je stagebegeleider heeft op zich gelijk. Het kan, maar niet zomaar. Er moeten zwaarwegende argumenten zijn.

Zowel de school als het bedrijf waar je werkt hebben afspraken gemaakt. Het is bedoeld als leerervaring en negatieve ervaringen horen daar ook bij. Misschien kan je samen met je stagebegeleider een plan bedenken om het beter naar je zin te krijgen. Als je later werkt kom je namelijk in precies dezelfde situatie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je stage is geen werk, het is onderdeel van je opleiding. De school heeft dus ook een dikke vinger in de pap voor wat ze wel of niet accepteren van een stageplaats.

Voor mij zou het wel zwaar wegen als je niets zou leren omdat je bijvoorbeeld dom en onbetaald productiewerk moet doen.

De punten die je nu opnoemt zijn misschien niet leuk, maar wel leerpunten. En daar is je stage nu nét voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt er een beetje aan wat voor stage je loopt, een nieuwe snuffelstage, voor een korte periode zal niet meevallen, omdat dat gelijk moet lopen met je medescholieren, daar is de tijd dus te kort voor.
Loop jij ergens meerdere dagen per week, dan is het zeker van belang dat jij er wat van leert en dat het bedrijf iets aan je heeft, wil of kan je stagebegeleider je niet helpen, dan heeft het misschien zin, dat je zelf wat zoekt en dat je met begeleiding van je stagebegeleider overstapt, kortom zet zelf die eerste stappen, zoek op internet op hoe je moet solliciteren en ga ervoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zelf met een goed ander stageadres komt zal het niet zo'n groot probleem zijn.
Als je alleen klaagt en de school het werk laat opknappen hebben ze gelijk dat ze je het niet al te makkelijk maken.