Ik ben 28 en wil wat aan mijn begrijpend lezen doen.Wat of hoe moet ik daar aan doen om er in vooruit te komen?

Ik heb 5 jaar bijna niks gedaan aan lezen of iets wat de hersenen actief laat werken.Nu is het soms net of il de tekst moeilijk begrijp als ik bv een stukje uit de krant lees.misschien heeft het ook te maken met concentratie.Is hier wat aan te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Meld je eens aan op Beter spellen.
Elke dag maar 4 vragen invullen, krijg je netjes per mail.
Je kunt daar op 3 verschillende niveaus spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou een oude examenbundel nederlands voor vwo of havo kunnen kopen. Daar staan de examens in, met de antwoorden. Nederlands examens zijn tegenwoordig ook bijna alleen begrijpend lezen. Hiermee kan je jezelf trainen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral veel oefenen. Ga gewoon iedere dag de krant lezen en probeer nadat je een artikel gelezen hebt voor jezelf, in je eigen woorden, te herhalen waar het over ging. Begin met de hele korte berichtjes over gemakkelijke onderwerpen en als die makkelijk gaan, stap je telkens een niveau omhoog naar langere artikelen over moeilijkere onderwerpen. Het is even geduld hebben maar als je echt wilt, kom je er wel.