Kan ik het reeds betaalde college geld nog terugkrijgen terwijl ik nog niet ben begonnen aan de HBO-opleiding?

Ik heb mij ingeschreven voor een HBO opleiding die over 3 dagen begint maar ik zie het om persoonlijke redenen toch niet zitten.. Zou ik het betaalde collegegeld voor dit schooljaar nog volledig terug kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je geen andere HBO opleiding gaat doen wordt dat lastig:
http://duo.nl/particulieren/lesgeld/teruggave_van_het_lesgeld.asp

Het ligt in dat geval aan je opleiding: hier een voorbeeld uit Den Haag:

Beëindiging van je inschrijving

Wanneer je je inschrijving voor studiejaar 2012-2013 tussentijds wilt beëindigen (omdat je bent afgestudeerd of omdat je om een andere reden wenst te stoppen met je opleiding), dan kun je vanaf 1 september 2012 op elk gewenst moment een verzoek tot uitschrijving doen.

Let op: je inschrijving loopt (minimaal) tot en met de laatste dag van de kalendermaand waarin je een verzoek tot uitschrijving indient. Dit betekent dat je op zijn vroegst uitgeschreven kunt worden per de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin je je verzoek indient.

Een uitschrijvingsverzoek dien je in via Studielink:

Ga naar Studielink en log in op je account.

Ga naar ‘Mijn opleidingen’.

Klik bij de inschrijving die je wilt beëindigen op ‘Verzoek tot uitschrijven’.

Geef aan wat de reden is dat je je wilt uitschrijven.

Geef aan met ingang van welke maand je je inschrijving wilt beëindigen. (Als je zo snel mogelijk uitgeschreven wil worden, vul dan de eerstvolgende maand in.)

We raden je aan om de bevestiging die Studielink je stuurt van het indienen van je verzoek tot uitschrijving goed te bewaren.
http://www.dehaagsehogeschool.nl/bachelorstudies/toelating-inschrijving/uitschrijven-annuleren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De vraag is of hij zijn geld terug krijgt pelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg ik toch: als hij geen andere opleiding gaat doen wordt dat lastig en zal het liggen aan de opleiding. Nog met bronvermelding er meteen na ook.