Opleiding MER of Psychologie bij LOI?

Hallo,

Momenteel ga ik een studie sport en bewegen.
Omdat ik dit vrij makkelijk vind zat ik er aan te denken om een thuisstudie erbij te doen bv. toegepaste psychologie of MER (managent economie rechten).

Mijn eerste vraag gaat over de toegepaste psychologie, als ik het goed heb kies je bij deze nog niet direct een uitstroom richting die je wilt in de opleiding.

Daarna kan zou je kunnen kiezen uit,
Geestelijke gezondheidszorg (kinderen jeugd of volwassenen ouderen)
Onderwijs en organisatie.

Nou weet ik al dat onderwijs en kinderen jeugd direct bij mij zouden afvallen, omdat ik dit gewoon wat gevoeliger vind en zielig waardoor ik mijn werk niet fijn zou vinden.

Het lijkt mij wel leuk om later bijvoorbeeld bij parnassia te werken en hier mensen helpen in een afkickkliniek of mensen met problemen te helpen ik neem aan dat ik hier voor ouderen en volwassenen zou moeten kiezen.

Ik weet niet precies wat organisatie inhoud bij deze uitstroom dus hier zou ik nog wel graag wat informatie

Daarnaast trok mer (management economie en recht). mij ook.
Ik heb hier alleen niet vaak over gehoord en weet ook niet precies wat deze inhoud ik hoop ik nog wat informatie over te krijgen.

aangezien het een thuisstudie zou zijn maar hier toch stage aanverbonden zit moet ik wel kijken of dit mogelijk is om dit in vakantie periode te doen

Daarnaast zou ik graag willen weten of LOI erkend is met deze hbo en hierna dus ook nog naar een universiteit zou kunnen. Dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Sport en Beweging is een MBO-opleiding toch? Ga je daar nog mee beginnen, of heb je inmiddels het eerste jaar er op zitten? (je schrijft: "ga ik een studie") Als je er nog mee moet beginnen zou ik je adviseren om nog niet direct ook met een LOI-opleiding te beginnen. Je kunt je energie beter stoppen in theorie en praktijk van SB, om zeker te zijn van een diploma op korte termijn.
Bovendien zag ik bij eerdere vragen van jou dat je de laatste tijd veel verschillende opleidingen en carrieres hebt overwogen: VWO, beveiliging, defensie, geneeskunde, sport en beweging, en nu dus ook MER of psychologie. Je twijfelt dus veel en hebt een brede belangstelling. Een schriftelijke cursus (die overigens wel erkende diploma's garanderen) is vaak niet goedkoop en vergt veel discipline. Zeker als je nog een fulltime opleiding ernaast doet! Gelukkig kun je soms ook kleinere modules doen (dus een deel van één van die studies die je interesseren) en ook nog starten op elk willekeurig moment.
Mijn advies: bekijk verschillende proeflessen die je kunt aanvragen of downloaden, maar ga je vooral eerst op je huidige opleiding richten. Door stages etc kom je er misschien achter wat het beste bij je past en begin dan pas met een eventuele thuisstudie ernaast. Je kunt immers op elk moment beginnen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraagstelling is niet erg duidelijk vind ik. Mijn mening is echter dat een echte MBO opleiding met een erkend diploma de voorkeur verdient. Het is mijn mening dat veel thuiscursussen die schermen met MBO en HBO niks voorstellen, veel geld kosten en een "diploma" geven waar je niks mee kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag bij gratis een test komen doen om te achterhalen welke opleiding het dichts bij jouw karakter en kwaliteiten ligt. Ik bied je kosteloos een traject aan en bijbehorend studieadvies. Ik ben werkzaam als coach en loopbaanadviseur en heb nu tijd over. Mocht het je bevallen en je hebt er werkelijk iets aan gehad vraag ik alleen of je me eens wil noemen ofzo.