Zijn er 2 jarige mbo opleidingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
echt fijn hoor, ik heb veel tijd besteedt aan het beantwoorden van je vorige vraag over 2 jarige MBO opleidingen en nu stel je weer die vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies Pelle ;-)

Antwoorden (3)

Het valt mij op dat je steeds dezelfde vraag stelt. Nee, op niveau 4 in het MBO is het niet gebruikelijk dat dat in twee jaar kan. Behalve als je al Havo hebt en dat is niet het geval. Een niveau 4 opleiding kan vaak wel in drie jaar en als je zelf flink doorwerkt kan het soms in 2,5 jaar. Maar dat heb ik in je vorige vraag ook al verteld.
Als je nu aangeeft welk HBO je uiteindelijk wilt gaan doen, kan ik je beter helpen. Ook is het handig als je vertelt waar je ongeveer woont. Dan zoek ik mogelijkheden voor je op.
Maar steeds dezelfde vraag stellen lost niet echt iets op....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikdoe een 2 jarige mbo niveau 4 opleiding. Gewoon met een vmbo diploma. Het kan dus wel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke dan Ytje? Want het is, zoals ik al antwoordde, niet gebruikelijk. Ik ben al jaren decaan en ken in mijn omgeving geen enkele. Ik ben benieuwd, en de vraagsteller vast ook ;-)
Ja die zijn er, je kan op verschillende scholen kijken welke opleidingen 2 jaar duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zoek je een twee jarige opleiding op mbo4 nivo: Als je flink wat geld hebt is dit een oplossing: http://www.leerwiki.nl/MBO_niveau_4_diploma_verkort_in_1_of_2_jaar_halen

Hier nog een paar waar je minder geld voor nodig hebt: http://www.rocasa.nl/xsearch?q=MHBO
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn inderdaad een paar leuke mogelijkheden Pelle, maar (de zogenaamde excellente MBO's) wel met verzwaarde toelatingseisen. Vraagsteller kon Havo niet aan, dus of zijn of haar VMBO-diploma aan die toelatingseisen voldoet is nog onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar DAT heb ik al in die andere vraag gezet Emma dus nu geef ik maar gewoon antwoord op deze vraag ;) Je hebt gelijk dat hij wel heel erg blijft hangen in hetzelfde.