Welke opleiding is er nodig om projectleider in de bouw te worden.?

Ik ga nu naar havo 5, en ik wil later project leider worden in de bouw, welke opleidingen heb ik daar voor nodig, of wat is in ieder geval de beste?

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

HBO opleiding volgen voor ing. Dan kan je mogelijk later projectleider worden in de bouw.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ing wat?
ronron1212
11 jaar geleden
Ingenieur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ingenieus ingenieur? Ik denk niet dat je als ing. in de richting geomedia, of binnenhuisarchitectuur, of informatica erg veel kans maakt om projectleider te worden in de bouw, om maar eens een voorbeeldje te noemen.
ronron1212
11 jaar geleden
Stippel het gaat om de bouw dus bouwkundig ingenieur.
Hbo-opleiding Bouwkunde

Welke toelatingseisen zijn er?

Je wordt tot de hbo-opleiding Bouwkunde toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma. Als je een havo- of vwo-diploma hebt, gelden vooropleidingseisen op basis van je profiel. In het voortgezet onderwijs zijn met ingang van 1 augustus 2007 nieuwe profielen ingevoerd. Heb je zo'n profiel, dan gelden voor jou andere toelatingseisen dan wanneer je in het bezit bent van een een havo- of vwo-diploma met een oud profiel. Hieronder vind je voor beide situaties de wettelijke toelatingseisen:

Havo - nieuwe profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid met natuurkunde of natuur, leven en technologie, Economie & Maatschappij met wiskunde B en natuurkunde.
Havo - oude profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid of Economie & Maatschappij met natuurkunde 1.
Vwo - nieuwe profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid met natuurkunde of natuur, leven en technologie, Economie & Maatschappij met natuurkunde.
Vwo - oude profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid, Economie & Maatschappij met natuurkunde 1.

Kijk maar eens hier: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/bouw-en-verkeer/bouwkunde