Welke vakken heb je exact nodig om via het vwo door te stromen voor de opleiding Tandheelkunde (universitair)?

Ik wil een jaartje vwo doen en daarna de opleiding tandheelkunde. Ik heb een havo diploma met het profiel EnM afgerond zonder biologie.

Is het mogelijk om door te stromen naar deze opleiding als ik op het vwo alleen de vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde en biologie volg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

vwo-diploma, met profiel:
- natuur en gezondheid: + natuurkunde
- natuur en techniek: + biologie
- andere profielen: geen toelating

Ga je dat in een jaartje Luzac doen want een jaartje VWO gaat niet zomaar.

http://www.acta.nl/nl/studeren-bij-acta/orientatie-tandheelkunde/bachelor-tandheelkunde/toelatingseisen/index.asp

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat bedoel je met alleen die vier vakken? Je zult echt een volledig VWO diploma moeten hebben met de bovenstaande profieleisen.

Of je gaat een jaartje HBO doen en haal je je propedeuse, daarmee mag je ook tandheelkunde doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zie in je andere vraag dat je al bezig was met het HBO maar wilt stoppen.... als je nu dat eerste jaar wel doorkomt kun je meteen door naar tandheelkunde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om aan de opleiding tandheelkunde te beginnen heb je een volledig vwo diploma nodig.

Zoals wordt aangegeven in de 1e bron die ik heb toegevoegd: 'De toelatingsvereisten voor de bachelor opleiding bestaan uit een VWO diploma met N&G of N&T met biologie'.
In de 2e bron heb je een duidelijk schema waarin uitgelegd wordt welke vakken je nodig hebt voor een volledig vwo diploma.

Met alleen de vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde en biologie heb je geen volledig vwo diploma en wordt je dus niet toegelaten tot de opleiding tandheelkunde.