Kan ik naar HBO als ik overgang naar 6VWO gehaald heb?

Volgens mij is dit niet mogelijk, maar ik heb nu al 6 jaar op de middelbare school gezeten, en er zijn veel omstandigheden waardoor ik het totaal niet zie zitten om volgend jaar nog een jaar naar mijn middelbare school te gaan, de problemen waar ik het over heb zijn bevestigd en gediagnostiseerd. Ik geloof dat de meeste HBO opleidingen (misschien wel allemaal?) dit niet toelaten.. Ik vraag me af wat mijn andere opties zijn, naast volgens jaar naar 6VWO gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Als jij nu problemen hebt om het VWO af te maken, dan ga je straks ook problemen krijgen om een HBO-opleiding te volgen en voltooien. Met een VWO-diploma heb je een uitstekende basis om verder te komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet Amadea, als je gemotiveerd bent voor een beroep is het HBO heel anders studeren dan dat algemene VWO met vakken die je misschien helemaal niet liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast had de vraagsteller misschien dit jaar zijn havo diploma gehad kunnen hebben en was na de zomer gestart met hbo of misschien zelfs al een jaar bezig als ze die weg hadden genomen.

Antwoorden (2)

Nee, je kunt alleen naar een MBO opleiding als je een overgang hebt naar VWO6.

Lastige situatie, praat voor JOUW opties eens even met je mentor of decaan maar ik denk dat er niet veel anders op zit dan een jaar flink hard blokken!

Toegevoegd na 59 seconden:
Pas als je 21 bent kun je een toelatingsexamen doen voor een HBO maar voor die tijd heb je voor het HBO echt een MBO4 diploma, een Havo diploma of een VWO diploma nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt anders ook de vavo gaan volgen.