hoe kan je je eigen motivatie verbeteren?

ik weet wel dat ik huiswerk/nuttige dingen moet gaan doen, maar als ik dan mijn laptop aanzet om eraan te gaan beginnen, ga ik toch weer een spelletje of andere minder nuttige dingen doen. Hoe voorkom ik dit? Mijn eigen cijfers motiveren me niet echt, want ik sta toch allemaal 7's en 8'en, maar PO's moet ik toch echt maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

1 Zorg ervoor dat je zo min mogelijk afleiding hebt. Mobiel en muziek uit, deur dicht van je kamer en zorg er ook voor dat je bureau een beetje opgeruimd is. Als er verder nog afleidingen zijn die je niet kunt opruimen, stop het onder je deken. Op je laptop kan je een aparte user account aanmaken voor schoolwerk. Zorg ervoor dat je daar geen spelletjes enzo op hebt staan, en als je dat kan, blokkeer websites die afleiden.

2 Doe zoveel mogelijk op school, ik heb zelf altijd dat het me daar wel lukt om aan het werk te gaan. Thuis heb ik dan totaal geen zin om wat te doen aan school.

3 Maak je werk samen met anderen, da's veel leuker!

4 Kies met PO's onderwerpen die je interessant vindt.

5 Doe alsof je het leuk vindt: ontwikkel jezelf en gaan met die banaan!

6 Hak grote opdrachten in kleine stukjes, dan zie je er minder tegenop.

7 Ik vind het altijd verschrikkelijk de gedachte te hebben dat ik nog heel veel moet doen terwijl ik allemaal andere dingen zit te doen, en om schoolwerk te doen tijdens vakanties. Dus dat is voor mij een motivatie.

8 Maak planningen, maar verplicht jezelf niet om je eraan te houden. Niks moet, alles mag!

Succes! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als iemand graag wil dat je je huiswerk maakt, zijn het je ouders. Je zou kunnen vragen of zij dit samen met jou in de gaten willen houden. Door ze een uurtje mee te laten kijken per dag, word het voor jou ook interessanter. Je kunt ze uitleggen wat je doet en ze misschien nog iets bij leren, of zij jou ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb een doel dat je wilt bereiken. Of dat nou is om ergens te gaan studeren, werken, enz. Denk daar regelmatig aan en hopelijk motiveert je dat!

Om minder afleiding te hebben blijf nog wat langer op school om het alvast af te maken, of neem huiswerk begeleiding (mensen die je helpen met je huiswerk, enz.) Ik heb dit ook gehad en het dwong me om het te doen, een goede planning te maken, en ik kon altijd met mijn vragen daar terecht.

Succes ermee!