Ja, het zorgt voor meer zuurstof bij je hersenen waardoor je beter kunt concentreren (dus in je opnemen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is fijn om te weten! :))
Als je kauwgom kauwt dan stroomt er (iets) meer bloed door je hoofd dus dan komt er ook meer zuurstof (zoals hierboven beschreven).
Maar ik had ergens gelezen dat het verschil zo klein is dat het te verwaarlozen is.
Tijdens de examens kauwgom kauwen werkt niet! staat in de volgende bron:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kauwgom kan je concentratie verbeteren, dit komt doordat door het kauwen er extra bloed naar je kaken wordt gestuurd een deel daarvan komt bij de hersenen. Door de extra doorbloeding werkende die beter.
Of het kauwgom is of iets anders waar je op kauwt maakt niet uit.