Bestaat er zoiets als Tweetalig Bovenbouw TTO (klas 4 , 5 en 6)?

Ik zit nu in de derde klas van TTO en in mijn school, vanaf 4de klas is het gewoon VWO...dus we krijgen de meeste vakken in het Nederlands...Is dat hetzelfde in alle scholen die TTO bieden in Nederland?

Toegevoegd na 33 minuten:
wat als ik naar Buitenland ga studieren( engeland of australia,enz) in universiteit ... moet ik dan ook de eindeexamen in het nederlands doen of kan ik daarvoor aparte examen doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik net vorige week gehoord waarom dat is. Je kunt geen examen doen in het Engels. Dus om te voorkomen dat je de termen en begrippen alleen in het Engels kent, krijg je in de bovenbouw weer les in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dat begrijp ik nu...Maar wat als ik naar Buitenland ga studieren( engeland of australia,enz) in universiteit ... moet ik dan ook de eindeexamen in het nederlands doen of kan ik daarvoor aparte examen doen??

Antwoorden (2)

Bij mij op school heb je tweetalig 3 kwart van de lessen volgen we engels en de andere kwart nederlands

Wolfert Tweetalig in Rotterdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het ook zo in mijn school...maar alleen tot de derde...Vanaf 4de moeten we weer alles in het Nederlands doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij op school is het juist omgekeerd zodra je een klas hoger komt te zitten krijg je steeds meer dingen in het engels en een vriend van mij zit in de 6e hij heeft maar 2 vakken waarbij hij nederlands praat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je Lucky Dude...Ik hoop dat er ook zo'n school is in Amsterdam Regio...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel jouw vriend...ik had niet goed gelezen
in de bovenbouw krijg je op iedere TTO school veel meer vakken in het Nederlands. dit is noodzakelijk om twee redenen. allereerst worden de klassen meer versnipperd door wisselende vakkenpakketten. hierdoor kom je vaker in de klas met kinderen uit het gewone VWO en dus zal dit in het Nederlands gaan.
ten tweede is er de verplichting om de examens in het Nederlands af te nemen. hiervoor is het noodzakelijk om je ook in het Nederlands voor te bereiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zoals Goedboy12 al zei dat zijn vriend nu alleen 2 vakken in het Nederlands krijgt in de 6de klas....hoe kan dat dan ...ik begrijp het niet...