School toch verplicht tussen 8 en 4?

Even een vraagje, mijn vriendin wil me niet geloven, ooit heb ik gehoord dat je buiten 8 en 4 niet verplicht naar school hoeft, dat je school dat niet kan verplichten.

Het licht zo, ze moet zaterdag verplicht naar school toe van haar school, en is dan vrijdags vrij, maar ze kunnen haar dan toch niet verplichten naar school te komen? athans zo is mij dat ooit uitgelegd door een leraar......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je bent leerplichtig tot je 18 de en de school beslist dan wanneer je naar school gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kunnen ze haar NIETS dwingen
Al is het wel verstandig om toch te gaan
Drepolli
12 jaar geleden
Op je 18e kun je jezelf ziekmelden dus waarom doet ze dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè ja, geen zin, dan maar ziek melden, goeie mentaliteit, daar kom je ver mee......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me stug dat school je kan verplichten om bv midden in de nacht daarheen te komen. Leerplicht of niet..
In dit geval mag dit, vrijdag vrij en zaterdag op school voor de open dag. Heb je nou bv een bijbaantje op zaterdag waardoor je niet naar school kan, dan kan je het even overleggen, maar dan valt de vrije vrijdag wel af natuurlijk.
Waarom zo moeilijk doen om die ene zaterdag. Als je later werkt en er is een belangrijke vergadering op jouw vrije dag, moet je ook komen.
Het is voor nieuwe leerlingen leuk om op zo'n dag ervaringen van leerlingen te horen, zelf is ze waarschijnlijk ook op zo'n open dag geweest. Deze kunnen alleen georganiseerd worden als leerlingen meewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaalgezien kan je in het schoolreglement - dat je moet ondertekenen, waardoor je meteen ook akkoord gaat met ALLE regels - vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dit hebt ondertekend, dan mag de school je wel verplichten om dan te komen.