Muziek is, net als andere vakken, goed voor je algemene ontwikkeling. Ook zou je het als gezellig kunnen ervaren om samen met je klasgenoten een liedje te zingen of te spelen. Als je samen op een of ander instrument een liedje speelt geeft dat toch wel een groepsgevoel. Ook leer je van die basisdingen als een ritme en wat noten. Er zijn veel mensen die hier later toch wel wat aan blijken te hebben ook al hadden ze dat tijdens de lessen misschien nog niet door.

Zelf vond ik muziek altijd een leuk vak. Verschillende instrumenten leren te bespelen, noten lezen, samen liedjes zingen en andere opdrachten.. dat ga je toch missen als je van het voortgezet onderwijs afbent.

Ik denk trouwens dat als je je dan toch eenmaal afvraagd wat het nut van het vak muziek is, je ook meteen bezig kunt gaan met het je afvragen waar het vak tekenen, geschiedenis of handvaardigheid goed voor is.
Gelukkig heeft iedereen andere interesses en heeft iedereen wel een vak wat favoriet is. Zo kom je er ook wel een beetje achter waar je goed in bent, zodat je een goede keuze kunt maken in een vervolgopleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat muziek erg belangrijk is in je ontwikkeling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muziek is belangrijk voor je ontwikkeling en ritmegevoel.
veel kinderen vergeten door muziek hun stress en hun zorgen waardoor het zo belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat muziek het voedingsmiddel van je ziel is..!!