Welke vervolg opleidingen heb je op het altena college in sleeuwijk?

De naam zegt natuurlijk al best veel maar hier nog even wat extra uitleg,
Ik ga na de grote vakantie naar een andere school toe en ik doe nu havo maar ik weet dat als je naar de 4e klas gaat dat je een vervolg opleiding moet gaan kiezen maar is het op het altena college in sleeuwijk hetzelfde als op ander scholen?

Het liefst wil ik een antwoord met de echte definitieve vervolgopleiding voor extra zekerheid.

*(Ik wil een opleiding gaan doen waar scheikunde en biologie vooral een grote rol spelen, dit was op mijn "oude" school natuur en gezondheid)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je bedoelt dat je naar de bovenbouw van de HAVO gaat op een andere school? En dat je dus een profiel moet kiezen, met een bepaald vakkenpakket. In heel Nederland zijn de vier profielen op HAVO en VWO hetzelfde: CM (Cultuur en Maatschappij), EM (Economie en Maatschappij), NG (Natuur en Gezondheid) en NT (Natuur en Techniek). Ook op het Altena College kun je dus NG kiezen. Elke school heeft nog wel een klein beetje vrijheid om het vakkenpakket aan te vullen, maar de meeste vakken zijn hetzelfde.