Hoe kan je het beste engels leren schrijven?

Wat is de meest handige manier om goed Engels briefen te schrijven. Ik weet dat het veel oefenen is en ben ook bereid dat te doen. Alleen ik weet niet hoe.... Moet ik veel Engels lezen of moet ik vaak Engels schrijven of gewoon veel dingen doen die met Engels te maken hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zoek een e-mail vriend/in uit Engeland en ga daar regelmatig mee mailen, je zult merken dat je engels daar met sprongen mee vooruit gaat.

Een leuke site om vrienden van allerlei leeftijden te vinden uit heel veel landen is:
http://ppi.searchy.net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of ga op Engelse forums kijken en reageren zoals Goeievraag ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Internationale/Engelse chatrooms
- Internationale/Engelse fora
- Films/tv kijken zonder ondertitels
- Engelse Wikipedia lezen
- Engelse literatuur/romans lezen (minder leuk, imho)

Een taal leer je vooral binnen een context, die context is bijvoorbeeld verhuizen naar een land waar die taal gesproken wordt, of gewoon actief bezig zijn in die taal.

Op scholen krijg je (of iig *kreeg* je in mijn tijd) alleen maar gortdroge meuk die totaal niet inspireert. Het is dus zaak dat je een context zoekt die je leuk vindt, dat kan een van bovengenoemde vijf punten zijn. Kies iets uit en schrijf binnen die context dus Engels. Je zal echt nog niet gelijk morgen een Shakespeare zijn, maar met de tijd komt 't wel.