Waarom is het Engels een wereldtaal?

Terwijl slechts 1 op de 100 inwoners op aarde uit Engeland komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit komt voornamelijk door 2 landen: Engeland en de Verenigde Staten.

Vanaf de 16dee eeuw begon de kolonisatie. Engeland kreeg veel koloniën in Noord-Amerika, Afrika, India etc.

Engeland verloor veel invloed door de Wereldoorlogen, terwijl de VS haar isolationisme verbrak, en het stokje overnam als het ware.

Toegevoegd na 1 minuut:
** het stokje overnam = de rol van het verspreiden van de taal overnam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat het een van de meest gesproken talen ter wereld is. Het maakt niet uit of iemand dan uit Engeland komt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze taal wordt over de hele
wereld het meest gesproken.
Daarom heet het een wereld taal.
12 jaar geleden
Engeland is door zijn ligging al eeuwen lang een zeevarende natie. Daarom zijn er veel contacten met andere landen overal op de wereld. Ook hebben ze veel kolonies gesticht. Op die manier is de Engelse taal wijdverbreid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet amerika daar wordt ook standaard engels gesproken. maar engeland heeft grote gebieden van de wereld verovert en daar het engels gebracht. Op vele scholen op de wereld wordt engels als tweede taal geleerd dus het lijkt me logisch dat engels een wereld taal is.
ronron1212
12 jaar geleden
Amerika, Australie, Nieuw Zeeland, India, Hong Kong (en dan vergeet ik nog een hoop andere). Allemaal onder invloed van Engeland geweest en daar is de taal nu de voertaal of tweede taal.

Daarnaast is de hele IT-wereld helemaal Engels en daardoor voor de moderne wereld steeds belangrijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het houd in dat het inderdaad in alle landen gesproken word.
Op scholen leren ze je ook Engels aan. als jij nou naar het buitenland gaat en jij kan die taal niet.. dan kun je op z'n minst nog wel Engels Zelfs in ontwikkelingslanden proberen ze de mensen Engels te leren. Je zult in je leven nog zo ontzettend vaak Engels nodig hebben om mensen te helpen. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen om het te leren. de overheid wil niet voorniets dat ze op de basisschool in groep 1 al ede taal leren gaan. Het gebeurt nu dan ook al veel. Engels is gewoon een heel belangrijke taal.Vor heel de wereld. Zo kunnen alle landen met elkaar praten. Stel je eens voor, dat je of alle talen moet leren of niet met andere mensen kan comuniseren.