Ik studeer latijn-grieks al 4j maar ik twijfel erg naar volgend jaar toe.Zou ik doorgaan met deze richting of er in het 5 de middelbaar mee stoppen?

Ik studeer latijn-grieks al meer dan 4 jaar maar nu twijfel ik erg of het wel de geschikte richting voor mij is,ik ben een kei in latijn en grieks maar ik heb nogal het gevoel dat die talen nogal zwaar overheersend zijn en ik ben bang dat ik in die richting aan het verstikken ben.2 jaar geleden heb ik bovenop dat latijn uit eigen beweging er nog grieks bij genomen omdat dit mij toen erg aantrok en het een mooi alternatief leek voor zware fysica , chemie,wiskunde.Mijn moeder staat ook erg pessimistisch tegenover dit Grieks,ze vond het vanaf het begin al geen goed idee in tegenstelling tot mij .Nu ben ik de laatste maanden erg aan het twijfelen geraakt of ik hier wel mee door moet gaan,het ligt me maar het verstikt me.Vinden jullie dat ik door moet bijten tot het 6de middelbaar of ermee stoppen?Indien ik stop wil ik geen economie-talen of latijn-talen doen want dit is volgens leerkrachten voor mij wat te laag.Maar de vraag is ga ik met mijn 70% in de 4uurswiskunde er wel komen in 6 of 8 uurswiskunde?Leerkrachten pushen mij om Grieks-Latijn verder te doen zelfs al heb ik een gesprek met hen over het hierboven vermelde probleem gehad.Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Doorgaan. Ikzelf heb 3 jaar latijn gedaan en dan overgegaan in een technische richting en ik beklaag me dat. Die techniek had ik als hobby moeten leren, dan had ik nu beter meegekund in de dingen waar ik mee bezig ben. (geschiedenis-kunstwetenschappen- taalkunde)

Verder dus. Als je verder studeert zal je daarna wat anders leren en zal het studeren je makkelijker uit vallen. Je vliegt ahw door je unief heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijf Latijn-Grieks volgen ! Ik heb het ook volgehouden: prachtig hoe je analytisch denkvermogen zich hier ontwikkelt.
Volgend op deze richting studeerde ik exacte wetenschappen en heb nooit enig probleem ontmoet. Integendeel: veel voordelen !
Succes met je beslissing !!