Hoe zorg ik dat ik lezen voor mijn boekverslag leuk vind?

Ik moet een boekverslag maken maar ik heb echt een hekel aan lezen. Hoe zorg ik toch dat het leuk word en het boek snel uit heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Tja, dat is wel lastig, k ken het probleem. Maar, als je eenmaal in het boek begonnen bent (wat meestal het lastigst is) lees je het meestal wel uit, omdat je weten wilt hoe het afloopt. Is dit niet het geval, dan is het denk ik geen goed boek ;)
dus, ga gewoon lezen, als je al een deel hebt gelezen is het lezen niet meer zo erg.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mijn beloofde plusje op je reactie op een andere vraag ;-))
Ik zou zon "filmversie" boek kiezen van een film die je gezien hebt (en leuk vond natuurlijk :)), kan je dat snel doorlezen en de verschillen lezen (dat er geen foute info in je BV staat) en dan weet je zeker dat je het boek leuk vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een boek te kiezen wat gaat over een onderwerp waar jij in geïnteresseerd bent. Bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon in het boek dezelfde hobby heeft als jij. Dat het gaat over muziek of over voetballen. Zorg dat je nieuwsgierig wordt hoe het verhaal verder gaat!
Amadea
12 jaar geleden
Kies voor een boek over iets dat je aanspreekt. Als je bijvoorbeeld van dieren houdt, kies dan een boek waar dieren een belangrijk onderdeel van het verhaal vormen. Probeer ook een boek te vinden dat je niet té moeilijk vindt, zo vermijd je dat je te lang over 1 pagina doet. Je kan op zoek gaan naar een schrijver die je ligt (qua onderwerpen, schrijfstijl, ..) en meerdere boeken van die auteur lezen. Lezen is best leuk, als je maar het juiste boek kiest! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,
Wat zijn je hobby's wat is je fovo. Dier????
Ga naar de bibilihotheek daar hebben ze vast een boek wat bij jou past!
Veel suc6
Groetjes Pleuntje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een erg leuk boek is de hongerspelen. dat vinden mensen die echt een verschrikkelijke hekel hebben aan lezen een leuk boek