Op het MBO is dit tegenwoordig al een 'verplicht' vak, het heet budgetteren en valt onder LLB (Leren, loopbaan en begeleiding).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ja, tieners en ook jongeren hebben vaak een gat in hun hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zou ik een heel goed idee vinden. Hoewel de ouders er natuurlijk ook veel aan zouden kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat ook maar ook dat er geen groot gedeelte bij de ouders ligt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja eerst leren tellen, en dan met geld omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar staat dat op. Alsof jongeren niet kunnen rekenen ofso? :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*slaat*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan in ieder geval moeilijk schrijven. :P
Of voel je je aangesproken? haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig. -_-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Vleugje humor schijnt hier niet te mogen. Is niet eens zo raar wat je zegt.
Dat is onzin, ouders horen dat te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige ouders kijken nergens naar...
Leraren en leraressen zijn verplicht dan die vakken te geven. Doen ze dat niet, worden ze op het matje geroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb je het over sommige
Ja, een stuk leerzamer vak dan muziek of tekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is waar je passie ligt. Mensen die geintereseerd zijn in de economie zullen dat sneller leerzamer vinden. Maar mensen die daar niets mee hebben maar wel met muziek zullen dat dus leerzamer vinden. Het is dus je mening. Je had dus neer moeten zetten: Ja, dat vind ik een stuk leerzamer als muziek/tekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje warrig: Mensen die geintereseerd zijn in de economie zullen leren omgaan met geld sneller leerzamer vinden. Maar mensen die daar niets mee hebben maar wel met muziek zullen muziek dus leerzamer vinden. Het is dus je mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is onzin, met geld krijg je later sowieso te maken, muzikant of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het éen bijt het ander niet persé, dus kan allebei.
nee ,daar zijn ouders verantwoordelijk voor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE. Dit vind ik lullig tegenover de jongeren die wel met geld om kunnen gaan. Ik kan WEL met geld omgaan, en zit er niet op te wachten om les te krijgen in iets wat ik al kan/weet.
Verder vind ik het de taak van de ouder, en niet die van de school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat is herhaling omdat het weggezakt is
Dit vind ik een taak van de ouders, alhoewel ook veel ouders dan een bijscholing zouden moeten volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat nergens, dat kinderen thuis met geld om leren gaan en op school moeten leren schrijven en rekenen. Op school leer je iets en ouders horen hun kinderen op te voeden. Maar de ouders van nu zien niet altijd het nut er van in en laten dat stukje opvoeding weg. Ik vind niet dat je het de ouders kan kwalijk nemen. Dus ik vind het geen slecht idee om het een vak op school te maken.

Mensen die het ook thuis aangeleerd krijgen en het dus al weten moeten lekker mee doen. Het is iets wat bij de school/opleiding moet gaan horen. Zo is het ook met andere vakken. Snap je het al? Peg, je moet gewoon aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je dan leren van die 'zeer verantwoordelijke leraren'. Dacht het dus even niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een prima ide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg nee: ik heb het zelf niet gehad en kan prima met geld omgaan. Met mijn eerste zakcentjes heb ik echt gesmeten, en door te doen leer je er verstandiger mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet echt een schoolvak... Wel erg belangrijk, met les één: ga nooit in op belspelletjes/leuke ringtonereclames/tellsell... Maar voor een jaar lang iedere week?? Waar ga je het dan over hebben!?

Aan de andere kant is het beter voor school dan voor ouders omdat jongeren/kinderen sowieso niet luisteren naar de ouders, en misschien meer naar leraren.

Misschien is een themadag over geld op school dan leuker/beter.