Ik zoek een leuke Nederlandse literatuur boek voor jongens met een geschiedenis thema.

Ik wil voor Sinterklaas een boek vragen dat ik ook voor school kan gebruiken. Ik hou van oorlogsboeken maar ook wel van detectives en andere dingen. Al het maar een beetje met geschiedenis te maken heeft. Ik heb de "donkere kamer van Damokles" gelezen.

Weet jij het antwoord?

/2500

De aanslag van harry mulisch.

Op hoop van zegen - Herman Heijermans

Wierook en tranen van ward ruyslincks

De scheepsjongens van Bontekoe van Johan Fabricius. Avontuur, spanning en geschiedenis.

De aanslag - Harry Mulisch De Ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch De zwarte met het witte hart - Arthur Japin De overgave - Arthur Japin Het behouden Huis - Willem Frederik Hermans Bezonken Rood - Jeroen Brouwers Tralievader - Karl Friedman Siegfried - Harry Mulisch Knielen op een bed violen - Jan Siebelink Succes met lezen!

De leeuw van Vlaanderen. Geschreven in 1838 door de Vlaamse schrijver Hendrik Conscience.

thea beckman triomf van de verschroeide aarde het is een 3 boeken dikke serie tijdens de 100 jarige oorlog of als je een beetje fantasie wilt kruistocht in spijkerbroek

Oorlog zonder vrienden - Evert Hartman Toegevoegd na 1 minuut: Oorlogswinter - Jan Terlouw

De slavenring is misschien iets voor je. het gaat over de romeinse tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100