Ik zoek een leuke Nederlandse literatuur boek voor jongens met een geschiedenis thema.

Ik wil voor Sinterklaas een boek vragen dat ik ook voor school kan gebruiken. Ik hou van oorlogsboeken maar ook wel van detectives en andere dingen. Al het maar een beetje met geschiedenis te maken heeft. Ik heb de "donkere kamer van Damokles" gelezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (9)

De aanslag van harry mulisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie suggestie, maar wel heel onorigineel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik, maar omdat je om literatuur vraagt kom je vaak bij dat soort titels uit. Je zit met school nu eemaal aan die boekenlijsten vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Aanslag is niet voor niet on-origineel, ik heb hem pas nog eens herlezen, prachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het ook annigje, maar als literaire tip is het wel onorgineel. Maar het boek is prachtig.
Op hoop van zegen - Herman Heijermans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wierook en tranen van ward ruyslincks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scheepsjongens van Bontekoe van Johan Fabricius.
Avontuur, spanning en geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen literatuur. Wel een mooi verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt ook van detectives te houden en dat is ook geen literatuur, daarom heb ik het begrip literatuur ook wat ruimer genomen.
De aanslag - Harry Mulisch
De Ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch
De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
De overgave - Arthur Japin
Het behouden Huis - Willem Frederik Hermans
Bezonken Rood - Jeroen Brouwers
Tralievader - Karl Friedman
Siegfried - Harry Mulisch
Knielen op een bed violen - Jan Siebelink
Succes met lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leeuw van Vlaanderen. Geschreven in 1838 door de Vlaamse schrijver Hendrik Conscience.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thea beckman
triomf van de verschroeide aarde
het is een 3 boeken dikke serie tijdens de 100 jarige oorlog
of als je een beetje fantasie wilt
kruistocht in spijkerbroek
12 jaar geleden
Oorlog zonder vrienden - Evert Hartman

Toegevoegd na 1 minuut:
Oorlogswinter - Jan Terlouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slavenring is misschien iets voor je. het gaat over de romeinse tijd.