Klopt het dat biologie (vroeger) op sommige basisscholen met de naam natuurkunde wordt/werd gegeven?

Of althans dat natuurkunde op een boek stond waarin plantjes en beestjes in stonden.

Ik snap het verschil tussen biologie en natuurkunde en ken ook het overkoepelende begrip natuurwetenschappen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat klopt. Vaak werd het kennis der natuur genoemd. In klas 6 (nu groep 8) kwam dan ook leerstof aan bod die we nu natuurkunde noemen.

Ja, volgens mij was dat zo. Heel vaag meen ik me te herinneren dat ik op de basisschool (toen nog lagere school (eind jaren '70-begin jaren '80) natuurkunde had en dat dat inderdaad eigenlijk biologie was. Dus les over planten en dieren etc.

Nee, bij mij op school niet. Ik maakte voor het eerst kennis met (de term) natuurkunde op de middelbare school. De leer over dieren en planten werd kennis der natuur genoemd. Natuurkunde is ook wat anders toch? Maar ik kan alleen voor mijn oude school spreken, op andere scholen noemden ze het misschien wel natuurkunde...

ik heb nu biologie en Natuur&scheikunde (nask).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100