Wat is technisch tekenen?

Ik zit in 1 havo/vwo, ben dus net begonnen.

Nou ben ik een week naar Turkije geweest.. Mijn leraar techniek is héél eng en ik kan hem nooit vinden op school, dus kunnen jullie me misschien iets vertellen?

Ik heb het boek technologisch, en paragraaf 1.5 gaat over tekenen, misschien dat je daar iets mee kunt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Technisch tekenen is volgens een bepaalde norm schrijven. Dus bijvoorbeeld, als je een huis precies moet natekenen op een bepaalde schaal en alle hoeken hebben de juiste maat dan doe je aan technisch tekenen. Alles moet precies zijn.

Maar als er helemaal geen maat is en je hoeft niks precies te tekenen, dan doe je aan vrij tekenen.

In het onderstaande linkje vind je misschien meer informatie.