Wie weet er een interessant onderwerp van de Vietnamoorlog voor mijn profielwerkstuk?

Ik wil mijn havo profielwerkstuk over de vietnamoorlog houden maar dat is natuurlijk veel te breed , dus weet iemand een interessant onderwerp en waar genoeg over te vinden is voor mijn PWS?

Toegevoegd na 3 dagen:
Iedereen bedankt, ik heb uiteindelijk voor operation ' Rolling thunder' gekozen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Een bepaalde periode is wel interessant. Ook kun je het bijvoorbeeld hebben over de afkeer van de Amerikaanse burgers tegen de oorlog, mede mogelijk op de manier hoe de oorlog in beeld werd gebracht. Maar je kunt het toch ook in grote lijnen erover hebben? Ik ken meer mensen die hun hele profielwerkstuk over de Vietnamoorlog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld waarom de vietnamoorlog is ontstaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tunnels van Củ Chi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag jezelf dingen af en kijk wat je het meeste aanspreekt, bijvoorbeeld:

Waarom begon die oorlog?
Hoe kwam het dat de steun van de Amerikaanse bevolking veranderde?
Wat was het effect van de oorlog nadien op de Amerikaanse bevolking?
Met welke gevolgen heeft Vietnam nu nog te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Agent Orange" het ontbladeringsmiddel dat naar de amerikaanse bevolking werd "verkocht" als niet schadelijk voor de vietnamezen maar dat 0.4 miljoen mensen heeft vermoord, een groter aantal levenslang heeft verminkt, tot nu toe geboortedefecten veroorzaakt en 10 miljoen hectare aan landbouwgrond heeft verwoest.

In 1997 is er vanuit de VN een wet aangenomen die het gebruik van dit soort chemische wapens verbied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De invloed van Ho Chi Min op de bevolking
De invloed van de Fransen voor die tijd
De kinderen van Amerikaanse soldaten en Vietnamese vrouwen
Het war remnants museum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou alleen de propaganda kunnen bestuderen, dan kun je een kunstvak als tweede hoofdvak opgeven. Ik weet niet welke vakken je verder hebt in je profiel? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adrian Cronauer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit een uitgebreid werkstuk over hem en de rol die hij heeft gespeeld , en dat was best behoorlijk boeiend. Vandaar dat het me meteen te binnen schoot.