Wie weet er een interessant onderwerp van de Vietnamoorlog voor mijn profielwerkstuk?

Ik wil mijn havo profielwerkstuk over de vietnamoorlog houden maar dat is natuurlijk veel te breed , dus weet iemand een interessant onderwerp en waar genoeg over te vinden is voor mijn PWS?

Toegevoegd na 3 dagen:
Iedereen bedankt, ik heb uiteindelijk voor operation ' Rolling thunder' gekozen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Een bepaalde periode is wel interessant. Ook kun je het bijvoorbeeld hebben over de afkeer van de Amerikaanse burgers tegen de oorlog, mede mogelijk op de manier hoe de oorlog in beeld werd gebracht. Maar je kunt het toch ook in grote lijnen erover hebben? Ik ken meer mensen die hun hele profielwerkstuk over de Vietnamoorlog.

Bijvoorbeeld waarom de vietnamoorlog is ontstaan?

De tunnels van Củ Chi

Vraag jezelf dingen af en kijk wat je het meeste aanspreekt, bijvoorbeeld: Waarom begon die oorlog? Hoe kwam het dat de steun van de Amerikaanse bevolking veranderde? Wat was het effect van de oorlog nadien op de Amerikaanse bevolking? Met welke gevolgen heeft Vietnam nu nog te maken?

"Agent Orange" het ontbladeringsmiddel dat naar de amerikaanse bevolking werd "verkocht" als niet schadelijk voor de vietnamezen maar dat 0.4 miljoen mensen heeft vermoord, een groter aantal levenslang heeft verminkt, tot nu toe geboortedefecten veroorzaakt en 10 miljoen hectare aan landbouwgrond heeft verwoest. In 1997 is er vanuit de VN een wet aangenomen die het gebruik van dit soort chemische wapens verbied.

De invloed van Ho Chi Min op de bevolking De invloed van de Fransen voor die tijd De kinderen van Amerikaanse soldaten en Vietnamese vrouwen Het war remnants museum

Je zou alleen de propaganda kunnen bestuderen, dan kun je een kunstvak als tweede hoofdvak opgeven. Ik weet niet welke vakken je verder hebt in je profiel? :)

Adrian Cronauer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100