Kun je na havo 5 naar vwo 6?

Ik wil na mijn havo, vwo gaan doen. Ik vind het wel erg lang, nog 2 jaar op school zitten. Iemand zei tegen mij dat het mogelijk is dat als je op je examen hoog hebt gescoord, je dan naar vwo 6 kunt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Helaas; dat is niet waar. Toch nog twee jaar VWO dus, of ga naar een HBO. Via die weg is de universiteit immers ook bereikbaar?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook waar, maar ik weet niet nog niet wat ik wil doen. Dus liever vwo eerst. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zijn die twee jaren voorbereiding op de universiteit vast niet zo erg..

Andere antwoorden (1)

Je kan iig wel sprint VWO doen. VWO 5 en6 in 1 schooljaar (8 maanden).

Maar volgens mij sla je dingen over als je van HAVO 5 naar VWO 6 gaat.

Ik vind dat het wel waard is om nog 2 jaar op school te zitten om dan naar de uni te mogen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Uni is tegenwoordig ook niet bijzonder meer hoor, een universitair geschoolde krijgt nog steeds een schamel loon. Je moet echt stukken verder en dat kan met HBO ook.