Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vroeg mij af wat de 21+ toets (HBO) van het NTI precies inhoudt? Wie heeft deze toets ook gedaan en kan mij er meer over vertellen?

Toegevoegd na 6 minuten:
NTI zegt er zelf het volgende over:

U hoeft de HBO 21+ toets op geen enkele wijze voor te bereiden. Tijdens deze toets wordt zowel uw Nederlandse tekstverklaring als intelligentie getoetst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voorbereiden is niet nodig omdat je niveau wordt getest: kun je een HBO aan?
Toen ik een (deeltijd)-HBO ging doen moest ik een Nederlandse en een Engelse tekstverklaring maken, en een gesprek over naar keuze aardrijkskunde of economie (waarbij wel een boek werd aanbevolen).
Het NTI kan voor een andere vorm kiezen, maar als erg gezegd wordt dat je je niet hoeft voor te bereiden, kun je dat gerust geloven.
Ik vond het erg makkelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes, ik denk dat je het achteraf ook erg vindt meevallen :-)

Andere antwoorden (1)

mensen van 21 jaar en ouder moeten die test doen om een opleiding te volgen, tenzei ze doorstromen van een andere opleiding. De toets verschilt per opleiding dus inhoudelijk kan ik er niet op ingaan.

succes, komt wel goed :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding