ik ben pas 16 en voor mijn nieuwe school heb ik een 3 sterren ov abonnement nodig en dat kost ongeveer 60 kan ik die vergoed krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, pas vanaf 18 op het mbo/hbo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de kinderbijslag die voor jou wordt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw ouders zijn tot je 21 wordt (en dan nog een opleiding volgt, anders tot 18) verantwoordelijk voor de kosten die je maakt voor je opleiding. Je ouders moeten dit dus voor je bekostigen.

Als dit niet mogelijk is omdat jouw ouders een laag inkomen hebben, dan kunnen jouw ouders hiervoor een tegemoetkoming aanvragen bij de sociale dienst van de gemeente waar ze wonen.

Zelf kan je helaas niet zo'n tegemoetkoming aanvragen omdat je dus nog minderjarig bent.