Waarom is het doen van een auto theorie examen zo duur?

Het doen van een auto theorie B examen kost 33,50 exclusief administratie kosten. Zelf vind ik dat geen ramp om te betalen maar waarom moet dit zo duur zijn? In een zaal zit ongeveer zo'n 50 man, verdient het CBR geen bakken met geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Ze moeten enorm veel verschillende toetsen maken zodat mensen niet vals kunnen spelen, dat kost veel tijd en dus geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja tuurlijk, vooral omdat mijn examen vandaag 55 de zelfde vragen had als het examen dat ik vorige week had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verschillende vragen valt ontzettend tegen. Maar oefen spullen kun je in elk geval wel gratis krijgen.
Dat komt onder andere doordat de directie van het CVB zichzelf exorbitante beloningen geeft. De algemeen directeur verdiende in 2009 450.000 euro, zijn medebestuurders niet veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
belachelijk! laat Rutte daar eens ff wat vanaf bezuinigen
Omdat ze een monopoly hebben. En mensen willen toch hun rijbewijs halen, dus tja, die balen van het hoge bedrag maar betalen het maar al te graag, want anders: geen rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Total kosten optellen, kosten van management + directie erbij winstpercentage erbij en dan delen door het aantal examinanten. Vergeleken met de kosten van een nieuw rijbewijs of paspoort valt het nog mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij nieuw paspoort vind ik het nog enigszins logisch, want daar komen steeds nieuwe beveiligingen op. (al hebben ze met vingerafdruk registratie veel geld weggegooid)
Ik denk dat als het bijvoorbeeld 5 euro zo kosten, veel meer mensen er een spelletje van maken en minder hun best doen om echt te leren en de kennis eigen te maken. Verkeerstheorie is een belangrijk van het echte rijden en zou niet te licht moeten worden opgevat. Wij mensen denken nog altijd dat als iets duur is, het ook goed is ;-)