Op welke manier wordt er rekening met je gehouden op het eindexamen vwo als je dyslectie hebt??

Ik zit nu bijna in 4 vwo maar ik vroeg het mij af. Want ik heb zelf dyslectie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je krijgt extra tijd en de mogelijkheid om het examen op de computer te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die extra tijd is een half uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt extra tijd, meestal is dat 30 Min en ik kon kiezen of ik de examen op groot print wou.
Dus grote letters want voor vele dyslectische mensen leest dat makkelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt op elke toets 25% meer tijd
12 jaar geleden
Als je een diagnose hebt en van school een zorgkaart.

Op onze school krijgt de examenklas een formulier ter ondertekening voor deelname aan het examen, met daarop extra keuzes: heb je dyslectie, heb je adhd en extra tijd nodig etc.

Als dat bij jouw school niet zo is, dan neem je contact op met je mentor van je examenklas. Die regelt de aanvraag voor extra tijd, samen met de zorgcoördinator van school. Een half uur extra tijd meestal.