Welke opleiding moet ik kiezen?

Ik heb bijna mijn havo afgerond, alleen heb ik nog geen idee van wat ik zou willen doen. Er is niet echt iets wat me aan spreekt. Ik heb ook al beroepskeuzetesten gedaan maar daardoor wordt alles niet veel duidelijker. Ik vind het wel super leuk om met dieren te werken/verzorgen. (geen koeien of varkens ofzo) Ik zat te denken aan dierenarts assistent, of dieren arts zelf. Je hebt daar alleen mbo of universitaire opleiding voor nodig en ik heb hbo. Een ander probleem is dat mijn profiel E&M is. Voor zulk soort dingen zou je N&G moeten hebben. Ik vind dat wel leuk, maar was er niet goed in, dus had ik dat niet gekozen. Toch zou ik, als ik er nu over nadenk best wat meer moeite voor willen doen maar ik heb geen idee hoe. Wie kan mij advies geven/helpen? :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Mijn advies is een jaartje werken. Zo heb je een jaar de tijd om nog even goed uit te zoeken wat je wilt. Beter even een jaartje geen school dan een opleiding kiezen waar je niet volledig acher staat en misschien wel spijt van gaat kriigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel biologie in je pakket? Dan is de hbo opleiding diermanagement misschien wel iets voor jou aan het Van Hall Larenstein. Dit is volgens mij ook de enige op hbo niveau (weet ik niet zkr hoor). Kijk op de website, misschien spreekt het je wel aan.

Toegevoegd na 16 uur:
http://www.vanhall-larenstein.nl/Opleidingen_in_voltijd/Diermanagement.aspx?gclid=CPD9hfOIrqkCFcOHDgodi1uXLg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je met je vraag niet wat aan de late kant? Ik geef alle jongeren het advies om een opleiding te kiezen die min of meer een garantie geeft op een baan in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min of meer..dat blijft gokken natuurlijk. Beter is de leerling iets te laten kiezen waar hij sterk in is en plezier in heeft. Nu al een beroepskeuze, zegt niets over wel of geen werk later.
Na de opleiding die de student dan met plezier heeft gevolgd zal zich aftekenen welke richting van werk in zicht komt. Bijscholen, cursussen, trainee...alle mogelijkheden!
Je kunt er VWO achteraan doen, en dan een ander vakkenpakket kiezen als dat mogelijk is. Je stelt je keuze zo nog twee jaar uit. In die twee jaar kun je er achter zien te komen wat je nu echt wil. Ook kun je als je je VWO hebt afgerond een universitaire opleiding of een hbo opleiding kiezen, dus kun je nog breder kiezen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je met je vraag niet wat aan de late kant? Ik geef alle jongeren het advies om een opleiding te kiezen die min of meer een garantie geeft op een baan in de toekomst..