Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je je ov-studentenkaart bij een nullening terugbetalen als je stopt met je studie?

Ik heb een HBO studie afgerond vorig jaar en nu doe ik via een schakelprogramma een WO opleiding. Ik zit nu in mijn pre-master, maar er bestaat een kans dat ik het niet gehaald heb...1 vraag teveel fout, tenzij de norm nog aangepast wordt dan heb ik het wel gehaald (was al de herkansing). Maar als ik het dus niet haal betekend dit dat ik een heel jaar over moet doen, en dus een heel jaar collegegeld moet betalen voor 1 vak. Daar heb ik dus weinig zin in. Maar ik heb wel bij de ib-groep een nullening aangevraagd, waardoor ik nog 3 jaar gratis een ov-kaart kan gebruiken (mits je studeerd uiteraard). Alleen als ik stop, moet ik dan mijn ov-kaart terugbetalen? Heb op internet opgezocht, maar kan het nergens vinden. Hopelijk weet iemand dat hiero!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm heel vaag kan er ook niets over vinden op de site van DUO. Staat wel beschreven hoe het werkt bij MBO en HBO. Dan is het zo dat je per maand dat je gebruik hebt gemaakt van OV rond de 87 per maand terug moet betalen. Ik zou even langs servicebalie van DUO gaan of ze even bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt dus al 4 jaar hbo gedaan? En dat heb je dus afgerond. Dan stopt je hele stufi, dus ook ov. Betaal je zelf je WO opleiding? Ik zal het gewoon ff nakijken allemaal wie nu wat betaald. kijk ook op ibgroep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding