Kan je na de 4e klas,ook klassen overslaan om naar de universiteit te gaan? (wil journalistiek opleiding doen) of vertaler

en ik heb dus nu bb(basisberoepsegerichte leerweg) opleiding en wil zo graag naar boven komen,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Voor Universitaire of HBO opleiding heb je minimaal VWO met talenpakket wn wiskunde nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor HBO opleiding minimaal VWO met talenpakket en wiskunde? Nee danku.
Ben je 21 jaar? Dan kan je de 21 + test doen en zo op het HBO (of de universiteit) terecht komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Journalistiek is een HBO opleiding. Daar heb je een MBO-4 diploma voor nodig of de havo hebben afgerond. Voor zover ik weet zijn dat de enige startkwalificaties.

Voor MBO 4 moet je de mavo opleiding hebben afgerond.

Om eerlijk te zijn moet je je afvragen of je kansen hebt op deze niveau's, gezien je nu BBL doet (of hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste kun je helaas geen klassen overslaan. Wat je wel kunt doen is een toelatingstest als je 21 bent. Dan kun je alsnog worden toegelaten op HBO.

Ook wil ik even inhaken op de reactie van de persoon hierboven mij! Ben het niet met je eens dat de vraagsteller zich wel moet afvragen of HBO niet te hoog gegrepen is! Ik vind het goed te horen dat je ambitieus bent!! Ga ervoor:D Mocht het te hoog gegrepen zijn dan merk je dat wel tijdens de weg die je zal behandelen. Denk nooit ik kan dit niet omdat ik BB doe! Ga ervoor en zie waar het schip strand. Een vriendin van mij is ook beginnen met BB --> MBO2 --> MBO3/4 en nu doet ze HBO. Ook al is dit een lange weg, wil ik je toch aanraden je dezelfde weg als mijn vriendin te kiezen en niet de toelatingstest 21+. Er zijn MBO opleidingen die media gericht zijn. Zo leg je een goede basis en dan zal de HBO ook veel makkelijker gaan.

Suc6

Toegevoegd na 47 seconden:
beginnen is begonnen!