Waar kan je een opleiding Engels volgen op hbo niveau? (geen docent)

Ik wil graag een opleiding Engels volgen, om teksten e.d. te vertalen. Maar de enige school die ik vind is in Limburg, of via de LOI. Weet iemand of er nog meer scholen zijn waarbij je Engels vertaler kunt studeren op hbo niveau? Kan me niet voorstellen dat er maar één is in heel NL..en lesgeven trekt mij niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Ik heb even voor je op tkmst.nl gekeken. Helaas is er op HBO niveau alleen de lerarenopleiding. Het is inderdaad zo dat LOI wel een opleiding hebben voor het vertalen van teksten zoals je zelf dus ook al zei. Een vriendin van mij zit met hetzelfde probleem.

Wel heb je de WO opleiding Engels Taal en Cultuur. Je zou eventueel eerste jaar HBO docent engels kunnen doen(voor een goede basis). Als je je propedeuse binnen hebt kun je als nog worden toegelaten op de WO opleiding Engelse taal en cultuur.

http://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/20729/engelse-taal-cultuur.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de Hogeschool voor Tolken en Vertalen kan dit en dit zit in Utrecht.

En ook op de Hogeschool West-Nederland in Den Haag kan je Engels volgen.