Wie kent een leuke stageplek als je de opleiding Sociaal Maatschappelijke dienstverlening volgt op het MBO?

Liefst in de buurt van Den Haag.. Heeft er iemand concessies waar ik terecht kan? Het is voor het aankomend schooljaar september hele jaar, 2 tot 3 dagen in de week, ben al druk bezig met zoeken op www.stagemarkt.nl maar moet overal een brief sturen maar wil gewoon een contact persoon die ik meteen kan bereiken.. Ik wil heel graag in de gemeente terecht, maar mag ook van alles zijn wat met de opleiding te maken heeft(heb daar ook gesolliciteerd.. maar ik wacht nog af).. Iemand tips waar ik nog meer terecht kan? Please help me..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Bij het Leger des Heils dienstencentrum of nachtopvang. Is leuk werk, gevarieerde doelgroep. Het moet je wel liggen maar je maakt nog eens wat mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sprak op mijn (maatschappelijke) stage laatst iemand die die opleiding deed en stage liep! Dat was bij Parnassia, dat is vrij groot dus ze kunnen er vast wel iemand gebruiken. En het is in Den Haag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Ecabo.nl staan leuke, geaccrediteerde, stageplekken. Via deze site heb ik al twee keer een leuke MBO stageplek gehad! Ik weer niet precies hoe het in de sector zit, waar jij in zit, maar zij hebben plekken voor iedere sector, dus je zou even kunnen kijken :)

Succes!

Toegevoegd na 48 seconden:
Je kunt naar deze bedrijven gewoon bellen hoe en wat. Soms zeggen ze dan dat je een brief moet sturen, maar soms kun je ook gewoon op gesprek komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oww mooi!!! Dank je wel!! Ik zal er achterna gaan:)!!! Hartelijk dank!
Voor meer info zat je inderdaad goed op www.stagemarkt.nl. Daar kun je ook telefoonnummers van de leerbedrijven vinden en gewoon eens bellen. Er zijn genoeg leerbedrijven die niet meteen een formele sollicitatieprocedure hanteren en een brief van je willen ontvangen.
Verder kun je op de website www.calibris.nl kijken in het bedrijvenregister. Ook daar staan erkende leerbedrijven in de Zorg, Welzijn en Sport (Calibris is het kenniscentrum waarin jouw opleiding valt). Hier kun je zoeken op opleiding waarvoor de erkenning verleend is en eventueel op plaats.
Ook kun je eens bij je onderwijsinstelling navragen of zij nog goede adressen voor je hebben. Eventueel ouderejaarsstudenten vragen of zij een idee hebben.