Bij de oude tweede fase (mensen die vóór 2010 examen hebben gedaan) moest je minimaal wiskunde B1 hebben.

Bij de nieuwe tweede fase (mensen die dus vanaf 2010 examen doen) is wiskunde A al voldoende.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie net dat je pas 14 bent, dus Wiskunde A is voor jou voldoende :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa, ik had het vandaag ook even aan mn mentor gevraagd en hij zegt ook dat wiskunde A genoeg is :)

Andere antwoorden (3)

Ik vroeg het net aan mijn vriendin die nu aan haar Co-schappen begint en die zei heel verontwaardigt ja. Dus je hebt het nodig. In ieder geval B1. Leuke studie mij alleen iets te veel studie uren succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo, dankuwel voor uw informatie.
Er is iets dat ik niet goed begrijp, ik heb op dit moment 3u wiskunde per week, kan ik daarmee geneeskunde gaan studeren? En het vak scheikunde heb ik niet, moet ik dan eerst bijles nemen om daarna een instaptoets te kunnen doen of niet?
Ik ken verschillende mensen die geneeskunde willen gaan studeren en die Wiskunde A hebben. Ik neem dus aan dat het geen bezwaar is als je Wiskunde A of B hebt voor deze studie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde is überhaupt niet verplicht om geneeskunde te gaan studeren. Wat wel verplicht is is Natuurkunde en Scheikunde. Als je deze twee vakken niet in je pakket had, dan kan je een instaptoets doen. Maar wiskunde is dus niet vereist.

Wat je tijdens de studie aan wiskunde tegenkomt is een tentamen statistiek. Wiskunde a dus. Echter je krijgt wel colleges statistiek, dus ook al heb je nooit wiskunde a gehad, dan nog kan je gewoon dit tentamen halen.
AlphaLimaSierra